بیوگرافی و تحلیل آثار زاها حدید
نوشته شده توسط : زپو

 بیوگرافی و تحلیل آثار زاها حدید


*پاورپوینت بیوگرافی و نقد و بررسی آثار ارزشمند زاها حدید.

بزرگ زن میزهای نقشه کشی:

دیدگاه های منحصر به فرد این زن موج تازه ای به راه انداخته هرچند تعداد کمی از طرحهایش ساخته شده اند . آخرین طرح هایش گویا از جایی در آسمان آمده اند. زاهاحدید اصول کارکردی معماری مدرن را رها کرد تا
به اکسپرسیونیسم حساب شده ای برسد که شگفت آور و در عین حال آزار دهنده است. اورا نه نخستین ، بهترین، یا متفاوت ترین بلکه همه اینها با هم می دانند. از سال 1982 تا 2004 موفق به دریافت 18 جایزه برتر معماری از موسسه های معماری سراسر دنیا شده،طراحی و نقاشی های حدید هم در طول همین سالها به صورت نمیشگاه طراحی برگزار شده است.
زندگی نامه معمار کاغذین انگلستان:
تولد 1950 بغداد
کهن ترین خاطره ای که زاها را در دوران کودکانه اش به خانه سازی و طراحی دکور عروسکهایش تشویق کرده است ( بازسازی خانه عمه اش  به دست یکی از دوستان معمار پدرش بود ) اطفاق شاخص دیگر در همین ایام به همراه پدر بازدید از بازمانده های تاریخی شهر های سومری در شمال عراق است.
او می گوید : تصاویر آن ویرانه های کهن هرگز از ذهنم خارج نشد ، شاید همین باعث شد که فضا و پلان های شهری را همیشه در معماری ام مد نظر داشته باشم.
1972، در 21 سالگی حدید وارد انجمن معماری میدان مدفورد لندن شدAA  ، که مدرسه ای خصوصی و معروف به مخالف خوانی است و همه می دانستند که این انجمن جای نجیب زادگانی که مودبانه پشت میز نقشه کشی می نشینند نیست. یکی از کسانی که به حدید تاثیر گذاشت ، سرریک پرایس طراح پروژه  Fun Pulases بود. حدید پس از فارغ التحصیلی  در سال 1977 مدتی با الیازنگلیس و رم کلهاس

مشهور هلندی شخصیت برجسته  هایپر مدرنیسم و دانشجوی همان انجمن در دفتر OMA پرداخت ، در سال 1980 OMA را ترک کرده و دفتر شخصی خود را با همکاری پاتریک شوماخر در انگلستان بنا کرد. چیزی که مدام نصیب حدید می شد ستایش بود ،نه قرارداد پس از تجارب فراوان .
سبک کاری :
حدید در فرم از اشکال زاویه دار و ذوزنقه ای شروع کرد و به شکل اندام جانوران رسید : حدید معماری است که پیوسته مرزهای معماری و طراحی شهری را گسترش می دهد. او در کارهایش با بهره گیری از مفاهیم فضایی جدیدی که تقویت کننده مناظر شهری موجود هستند ، زیبایی شناسی نظری ای ( غیر عملی ) را پیگیری و تجربه می کند که از طراحی شهری تا طراحی داخلی و مبلمان را در می گیرد. حدید اساس معماری را در نحوه فکر کردن به آن می داند. او در کارهای خود از حرکت ...

تجزیه و تحلیل برترین کارها از نظر خود حدید و انجمن های معماری جهان :
1- ایستگاه آتش نشانی ویترا – آلمان (1994) :
کل ساختمان از بتن در جای تقویت شده است. زاها حدید خود ذکر می کند که هندسه ساختمان ، نشان دهنده تلاقی دو هندسه تشکیل دهنده این منطقه است و ریشه در آن دارد.
اندیشه کلی معماری بصورت رشته دیوارهایی لایه لایه شکل گرفته است. جنبش در ساختمان در واقع نشان دهنده کشمکش های گوش به زنگ بودن و توان بلقوه فعالیت در هر لحظه است. در هنگام باز و بسته شدن درهای کشویی بزرگ  گویا که دیوارها بر روی همدیگر می لغزند.
...

2- مرکز هنرهای معاصر ، سین سیناتی – ایالات منحده (1998) :
این بنا در شش طبقه مجموعا به مساحت 8500 متر مربع طراحی و اجرا شده است که از این مقدار 1600 مترمربع به قضای نمایشگاهی  و بقیه فضا شامل موزه فضای اجرای نمایش ، کتابفروشی ، کافه تریا و فضای اداری می باشد. این بنا با مجموعه ای از ترکیب هم زمان نشانه ها ، کاربرد رنگ ، تصویر ، مصالح ، اجرای فنی و ظرافت بالای تکنولوژی ، اثری موفق در خلق فضا و هماهنگی در بیان است.
...

خرید و دانلود  بیوگرافی و تحلیل آثار زاها حدید






:: برچسب‌ها: بیوگرافی و تحلیل آثار زاها حدید , دانلود پاورپوینت زندگینامه و نقد آثار زاها حدید ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: